ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

رئیس نهاد کتابخانه های کشور: خودم کتاب های ناشران پخته خوار را در مشهد دیدم!

  • کد خبر: ۱۲۱۳۷۶
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
رئیس نهاد کتابخانه های کشور: خودم کتاب های ناشران پخته خوار را در مشهد دیدم!
نشست صمیمانه مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با خبرنگاران یکشنبه (۲۳ مرداد ماه) در سالن اجتماعات کتابخانه پارک شهر برگزار شد.

شهرآرانیوز - نشست صمیمانه مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با خبرنگاران یکشنبه (۲۳ مرداد ماه) در سالن اجتماعات کتابخانه پارک شهر برگزار شد. رمضانی درباره پرسش یکی از خبرنگاران درباره ناشران پخته خوار گفت: از طریق نرم افزار سامان می‌توان مشخص کرد که چه کتاب‌هایی از جمله کتاب‌های غیر واقعی و مصداق کتاب سازی در کتابخانه‌ها وجود دارد یا خیر؟ فکر نمی‌کنم بیشتر از ۳۰ نسخه از این دست کتاب‌ها در کتابخانه‌های کشور وجود داشته باشد. این کتاب‌ها اغلب در جریان اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی راه پیدا کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای درباره مواجهه با ناشران پخته خوار گفت: در فرودگاه مشهد غرفه‌ای با تخفیف ۵۰ درصد وجود داشت. در این غرفه کتاب‌های روز با دو برابر قیمت گذاری شده بود و با تخفیف ۵۰ درصد فروخته می‌شدند. وقتی من به سراغ این غرفه رفتم، فروشنده اظهار بی اطلاعی کرد؛ این شیوه فروش کتاب، رسما کلاهبرداری است.

رمضانی با بیان اینکه پیگیری و رفع معضل ناشران پخته خوار، وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست، گفت: متأسفانه ناشر نما‌های قانونی، به تقلب اقدام می‌کنند؛ زیرا با مجوز قانونی نشر، کتاب‌های پرفروش ناشران دیگر را منتشر می‌کنند. با توجه به ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه نشر، می‌دانم این وضعیت چقدر برای ناشران دردناک است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد: هرچند ناشر نماها، پول و قدرت دارند، اما از طریق رسانه‌ها می‌توان این جریان را به نوعی مدیریت کرد. از نظر تشکیلاتی، پیگیری این موضوع به نهاد کتابخانه‌ها مرتبط نیست؛ اما نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حاضر است در مسیر مقابله با ناشران کتاب ساز همکاری کند.

کتابخانه‌های عمومی مسئله رسانه‌ها نبودند

رمضانی با انتقاد از اینکه فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی مسئله رسانه‌ها نیست، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی هیچ گاه مسئله و دغدغه رسانه‌ها نبوده، زیرا مطالبه‌ای در این باره وجود نداشته است. در ساختار حاکمیتی و در سطح نخبگان همچنین مردم نیز مطالبه‌ای در حوزه کتابخانه‌های عمومی وجود نداشته است و همیشه برای تقابل با این سیستم تلاش کردم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان و تقویت اطلاع رسانی درباره خدمات نهاد با وجود فعالیت‌های درخورتوجه گفت: شبکه کتابخانه‌های کشور بعد ازمساجد و مدارس، بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی کشور است. نهاد کتابخانه‌ها حدود هزارو ۷۰۰ کتابخانه را مستقیم و حدود هزار کتابخانه را از طریق دادن مجوز و ... غیرمستقیم اداره می‌کند و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تنها نهادی است که به گروه‌های خاص مانند نابینایان خدمات می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->